Lååång dag

Har fortfarande inte riktigt fått koll på min dygnsrytm än.. Somnade vid 3AM och vaknade redan vid 7.30AM igen..
Vid 9AM fick jag upp Noelle också så då var det bara att traska ut för att skaffa frukost & lite annat. I brist på ork så lämnade vi vår lght i våra animal print pyjamas och solglajjor (trots detta var vi fortfarande snyggast på gatan) haha! Vi kom inte långt innan vi hade en snubbe som gick bakom och filmade oss, måste vart glajjorna som gav oss lite kändispotential tror jag.

Fram till 4PM så var det bara slappa, frukost, slappa, städa, lunch & slappa. Sen fick vi ett ryck och tog metron in till 5th Ave för att strosa lite och kolla in alla nice butiker! Ni som känner mig vet att jag bara ÄLSKAR att shoppa, och jag dras av någon konstig anledning till det som är dyrast, utan att ens ha sett prislappen! Så det är otroligt frustrerande att vara student med en budget istället för turist med semesterkassa😦. Men men så är fallet och det fick bli shopping på H&M och MAC istället. Är inte alls ledsen för det dock, hittade jätte fina plagg ( kommer ett inlägg med bilder på min shopping imorgon!)

Vi var inne en sväng på Michael Kors då jag är sugen på en ny vårväska, hade lite svårt att bestämma mig så blev inget idag men personalen där var så trevlig. Vi snackade med en tjej som hette Melissa, hur go som helst, hon tipsade oss om vilka områden som är bäst att bo i och erbjöd oss jobb (synd att vi inte får jobba när vi pluggar :()

Efter mycket stros i butiker satte vi oss ner på TGI Friday & käkade lite gott. Även där var personalen super gullig! Servicen här överlag är outstanding, verkligen något Sverige borde ta efter!

Bedtime nu så vi orkar med en heldag imorgon🙂

Puss & Kram
/JOJO

20140330-222334.jpg

20140330-222400.jpg

20140330-222414.jpg

20140330-222426.jpg

20140330-222437.jpg

20140330-222448.jpg

About Josephine C. Melinder

23 y/o. Lives in New York City. Originally from Gothenburg, Sweden. Head-over-heels in love with my man Sores 💕 * Life. Love. Family. Chio. Fashion. Shoes. Travel. Student at Berkeley College.
This entry was posted in Daily Life in New York, Fashion and Shopping. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

