Försäkringar

Självklart så borde man inför en längre utlandsvistelse ordna med försäkringar. Blir jag akut sjuk eller annat så kostar det multum, speciellt i USA.
Jag kollade runt en hel del och fick offerter med specifikationer innan jag tecknade en.
Efter tips från Morfar som även han kollat upp priser och vad de täcker så kom vi fram till att Länsförsäkringar var bäst för mig. De har en “study abroad” försäkring som täcker det mesta – sjukdom, flygresan, olycka, hemförsäkring på studieort, reseförsäkring från studieorten, flyg hem om nära anhörig skadas eller avlider, advokatkostnader etc.
Kravet för att teckna denna försäkring var att även använda sig av deras hemförsäkring här hemma. Så jag bytte från If då även priset på denna försäkring var bättre.
Totalt betalar jag cirka 8000:-/år för både hemförsäkringen hemma och denna study abroad-försäkringen.
Exempel på prisskillnad är att för exakt samma sak ville If ha 13000/år.
Så var noga med att kolla alla dina alternativ innan du tecknar🙂

/J

About Josephine C. Melinder

23 y/o. Lives in New York City. Originally from Gothenburg, Sweden. Head-over-heels in love with my man Sores 💕 * Life. Love. Family. Chio. Fashion. Shoes. Travel. Student at Berkeley College.
This entry was posted in Daily Life in New York. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

